סמוטריץ': "הפתרון היחיד לטרור הוא לייצר הרתעה משמעותית"

המהדורה המרכזית No Comments on סמוטריץ': "הפתרון היחיד לטרור הוא לייצר הרתעה משמעותית"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ב'מהדורה המרכזית': "אין מנוס מלהרוס את בית משפחת המחבל מחורה, לשלול להם את האזרחות ולזרוק אותם בצד השני של הגבול. לא כענישה אלא כצעד הרתעתי. אם המחבל הפוטנציאלי הבא ידע שהמחיר של המעשה שלו הוא קשה למדי ובלתי נסבל עבור משפחתו – המקרה הבא יימנע".

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' קורא להרוס את בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע הקשה אתמול בבאר שבע ולשלול להם את האזרחות. "הבעיה עם מחבלים כאלה היא שהם אזרחי מדינת ישראל ויש להם נגישות לכל מקום ולכן הדרך היחידה למנוע אירועים כאלה היא לייצר הרתעה משמעותית. אין מנוס מלהרוס את בית המשפחה, לשלול להם את האזרחות ולזרוק אותם בצד השני של הגבול. לא כענישה אלא כצעד הרתעתי. אם המחבל הפוטנציאלי הבא ידע שהמחיר של המעשה שלו הוא קשה למדי ובלתי נסבל עבור משפחתו – המקרה הבא יימנע".

בשיחה עם אבי רבינא במהדורה המרכזית, התייחס סמוטריץ' לביקורת הציבורית על בית המשפט שהקהל בעבר בעונשו של המחבל שביצע את הפיגוע, כשזה עמד למשפט בגין חברות בארגון טרור: "אני לא בטוח שמישהו שגה, הפרקליטות רצתה 5 שנות מאסר, בית המשפט נתן 4, אחרי זה הוא השתחרר. אנחנו מדינת חוק. אי אפשר לנהל תפיסת ביטחון רק במרדף אחר היתושים. לא ניתן לתפוס כל אחד שמתכנן משהו בין האוזניים שלו ולכן צריך הרתעה משמעותית".

סמוטריץ' תקף את ההתנהלות המשטרה כלפי האזרחים שנטרלו את המחבל: "זה שנגבתה עדות זה בסדר, אבל נטילת האקדח והיחס המחפיר שזכה לו אותו גיבור מצד המשטרה הוא בלתי מתקבל על הדעת".

"אני חושב שהתיקון הוא אם יתנו לשני הגיבורים אלה להדליק משואה ביום העצמאות הקרוב. אנחנו רוצים לשדר לציבור שזה ההתנהגות המצופה מאזרח. ראיתי שהשרה מיכאלי נתנה תעודת הוקרה לאותו אזרח וזה צעד מבורך אבל לא מספיק".

עוד הוסיף סמוטריץ': "מחפשים הצדקות ותירוצים לטרור, בר לב זה ההוא שהמציא יחד עם המפכ"ל את המונח 'טרור משני הצדדים', גם הפרקליטות ובתי המשפט שמקילים… צריך להבין שזו מלחמה, ואלה אויבים".

לדבריו "בעיית המשילות בנגב לא התחילה אתמול, זה ככה כבר 50 שנה והייתי ממובילי הביקורת נגד נתניהו בנושא הזה כשהיה ראש הממשלה, אבל אי אפשר להתעלם מקפיצת המדרגה הדרמטית בחודשים האחרונים ולי זה ברור שזה בגלל שהממשלה הוקמה בתמיכת התנועה האיסלאמית והם מרגישים אדונים. שים לב איך הממשלה נכנעה בנושא הנטיעות ושורה של נושאים".

הוא התייחס להודעת הגינוי שהוציאו ברע"מ: "אי אפשר ביד אחת לגנות וביד שניה להמשיך להסית. חברי הכנסת הערבים ממשיכים לעלות לרגל למחבלים. ראאד סלאח שישב בכלא על הסתה לטרור – גם חברי הכנסת של רע"מ היו שם להביע תמיכה והזדהות. הם מגדולי מחרחרי הריב והמדון, השפה שלהם היא של חמאס ואיראן".



0 תגובות